Objednací číslo: 22231646 719 Kč
Na objednávku. Dodání trvá obvykle 13 týdnů.
Datum vydání: 3.9.2007
Žánr DANCE
EAN: 0602517429321 (info)
Label: UNIVERSAL
Obsahuje nosičů: 1
Nosič: CD
Popis - MAR DULCE:
Hvězdy festivalu Colours of Ostrava, částečně rodinný urugvaysko-argentický projekt Bajofondo Tango Club, kombinující house, trance, nebo hip hop s tradičním jihoamerickým tangem platí na poli latinskoamerické world music za silné hráče, ostatně jejich člen Gustavo Santaolalla loni získal Oscara a Zlatý glóbus za hudbu k filmu Brokenback Mountain (Zkrocená hora). Nyni si Bajofondo připravili nové album. V roli hostů se na něm představí mimo jiné zpěvačka Nelly Furtado nebo Elvis Costello.
Výjimeční páni muzikanti z jihoamerického projektu Bajofondo v Lucerna Music Baru představí své poslední album Mar Dulce. Autoři hudby k Amores Perros, 21 gramů a Zkrocené hoře, za niž obdrželi také Oskara, ale především v dnešním světě hudby naprosto výjimeční muzikanti, vyrážejí na šňůru při které chtějí publikum seznámit se svým posledním albem. Při této příležitosti vystoupí 10.dubna od 20:00 v pražském Lucerna Music Baru. Kdo někdy jejich živé vystoupení zažil, určitě si ho nenechá ujít ani tentokrát. Ačkoli jsou Bajofondo průkopníci v tom, co je po celém světě známé jako „electronica tango“, tato skupina si nemyslí, že by tahle definice jejich hudbu vystihovala správně. Je tomu už pět let, co Gustavo Santaolalla společně s Juanem Campodónicem založili tento projekt. Jejich úmyslem bylo sestavit kolektiv argentinských a uruguayských umělců, kteří se měli věnovat tvorbě „současné hudby Ria de la Plata“. Projekt, který vznikl pod názvem Bajofondo Tango Club, byl původně seskupením producentů, hudebníků a zpěváků, kteří začali spolupracovat v nahrávacím studiu, a vyvrcholením tohoto procesu bylo vydání prvního alba. Postupem času se z tohoto seskupení umělců vyvinula plnohodnotná kapela, jejíž živá vystoupení jsou po celém světě vždy úžasnou senzací. Jak hudba Bajofonda roste, vyvíjí se a expanduje, začíná být označení „electronica tango“ stále nepřiměřenější. Jejich nové album Mar Dulce bylo nahráno „naživo“ – všichni členové kapely hráli ve studiu společně, jako kdyby byli rockovou nebo jazzovou kapelou, což je úplně odlišný přístup od toho, jaký byl použit na prvním albu. Album reflektuje vývoj, jakým kapela prošla, když 20% hudby je naprogramováno a 80% hráno živě. Při této příležitosti byly dokonce i smyčce nahrány skupinou smyčcových nástrojů (čtyři housle, dvě violy a jedno cello) dirigovanou Alejandro Teranem. Mar Dulce představuje nový kvalitativní skok ve vývoji Bajofonda. Album se nahrávalo v Buenos Aires, Montevideu, Los Angeles, New Yorku, Tokyu a Madridu. Takovéto množství lokací odráží kosmopolitní náturu Bajofonda, stejně tak jako eklektický seznam hostujících umělců. Ten zahrnuje mimořádného britského zpěváka a skladatele Elvise Costella, španělskou rapperku Malu Rodríguez, kanadskou zpěvačku portugalského původu Nelly Furtado, virtuozního japonského bandoneonistu Ryota Komatsuho a několik umělců z Ria de la Plata, jejichž tvorba pokrývá celou škálu od tradiční po avantgardní. Uruguay je zastoupena řadou umělců od vynikající Lágrimy Ríos (pro ni to je poslední nahrávka v životě) a kytaristy Toto Méndeze (jenž byl hudebním ředitelem kvarteta Alfreda Zitarrosy) až po elektronické duo OMAR a vokalistu Fernanda Santulla, bývalého člena skupiny Peyote Asesino, jejímž členem byl také Juan Campodónico. Argentinská část hostujících umělců zahrnuje Gustava Ceratiho, jenž byl v osmdesátých letech frontmanem nejpopulárnější rockové kapely v Latinské Americe – Soda Stereo a nyní je úspěšným sólovým zpěvákem, a Juana Subirá, klávesáka a skladatele Bersuit (jedna z nejpopulárnějších rockových kapel v Argentině), který se na Mar Dulce překvapivě objevuje jako zpěvák a odhaluje tak další stránku svého talentu. Ačkoli se jedná o umělce různého původu, různých národností a generací, je zde něco, co je spojuje, a sice určitý pocit, který se velice těžko vyjadřuje slovy. Pokud někdo definoval tango jako „smutný pocit vyjádřený tancem“, v případě hudby Bajofonda bychom mohli tuto definici rozšířit na „pocit kposlechu i k tanci“. Je to cosi nehmotného, určitá melancholie, která má co do činění sexistenciálními otázkami a také sestarými tradičními čtvrtěmi velkých měst, čemuž Santaolalla rád říká „kosmické tango“. A tento pocit můžeme najít jak u Elvise Costella, tak u Maly Rodríguez.
01. Grand Guignol
02. Cristal
03. Ya No Duele Feat. Santullo
04. Hoy Feat. Juan Subira
05. Pa' Bailar
06. Pulmon
07. Fairly Right Feat. Elvis Costello
08. El Mareo Feat Gustavo Cerati
09. El Anden Feat. La Mala Rodriguez
10. Infiltrado
11. Borges Y Paraguay
12. Tuve Sol
13. No Pregunto Cuantos Son
14. Slippery Sidewalks Feat. Nelly Furtado
15. Zitarrosa
16. Chiquilines Feat. Lagrima Rios