Petrus Wilhelmi de Grudencz (1392 - po 1452) - Presulem ephebeatum. Heinrich Isaac (1450-1517) - Missa Presulem ephebeatum*. Jacob Obrecht (1457/8-1505) - Largire nunc mitissime*. Johannes Tourout (ca. 1450-1480) - Recordare virgo*. Josquin Desprez (1450/55-1521) - Stabat Mater (Si placet pars)*. Lupus Hellinck (1493/94-1541) - In te Domine speravi*. Pierre de Bonhomme (ca. 1555-1617) - Praecinite Domino*. Jacobus Regnart (1540/45-1599) - Defunctum charites Vaetem*. Kryštof Harant (1564-1621) - Qui confidunt. Jan Sixt z Lerchenfelsu (ca. 1550-1629) - Te Deum*
*světová premiéra
Cappella Mariana: Hana Blažíková, Barbora Kabátková - soprán, Daniela Čermáková - alt, Vojtěch Semerád, Tomáš Lajtkep, Ondřej Holub, Tore Denys - tenor, Martin Schicketanz - baryton, Jaromír Nosek - bas. Umělecký vedoucí Vojtěch Semerád
Od časů Karla IV. to bylo patrně právě za vlády uměnímilovného císaře a krále Rudolfa II., kdy Praha zažívala roky největší slávy, kdy se stala rušnou křižovatkou Evropy a neodolatelným magnetem pro umělce z celé Evropy. Jako v tavícím kotlíku mísily se zde nejrůznější hudební tradice; franko-vlámská polyfonie reprezentovaná nejvýznamnějšími skladateli tehdejšího světa, vedle toho živá tradice literátských bratrstev s archaickým polyfonním repertoárem předchozích generací. Centrálním bodem nahrávky je nedávno objevený Pražský rukopis vícehlasých mší a v něm zcela unikátně zachovaná Missa Presulem ephebeatum jednoho ze slavných představitelů franko-vlámské polyfonie Heinricha Isaaca. Právě kompozice Presulem ephebeatum skladatele Petra Wilhelmi de Grudencz, ze které Isaac čerpal tematický materiál, dokládá souvislost jeho mše s Čechami a Prahou. Nahrávka představuje řadu dalších pozoruhodností, mj. slavné Josquinovo Stabat Mater s dokomponovaným šestým hlasem, dochované v této podobě unikátně právě v Čechách. Pod značkou Cappella Mariana se setkávají pěvecké hvězdy v oblasti staré hudby (Hana Blažíková, Barbora Kabátková ad.), soubor je vyhledávaným interpretem renesanční polyfonie na nejvýznamnějších evropských pódiích a festivalech.
Vokální polyfonie renesanční Prahy v dokonalém souznění hlasů Cappella Mariana