Peter Schöne – baryton, PhilHarmonia Octet Prague: Vilém Veverka, Monika Boušková – hoboj, Irvin Venyš, Karel Dohnal – klarinet, Martin Petrák, Václav Vonášek – fagot, Přemysl Vojta, Ondřej Vrabec – lesní roh. Hosté: Petr Ries – kontrabas, Michael Kroutil – vojenský buben
Mahlerův Chlapcův kouzelný roh známe z bezpočtu nahrávek, proč tedy další? Protože je… docela jiná. Peter Schöne, barytonista s velkým citem pro písňový repertoár, vítěz prestižních mezinárodních soutěží (Schubertova soutěž v Grazu, ARD v Mnichově) přijal pozvání od dechového souboru PhilHarmonia Octet Prague, jehož hráče potkáte v předních evropských orchestrech (Česká a Berlínská filharmonie, WDR Köln). Po realizaci aranže Musorgského Obrázků z výstavy a suity z Janáčkovy opery Z mrtvého domu je právě mahlerovský projekt dosavadním vrcholem objevné repertoárové cesty souboru. Mahlerovy písně jsou esencí intimity, často jsou ale úzce spjaty se symfoniemi, a to platí i pro sbírku Chlapcův kouzelný roh. Z celkem 24 písní si interpreti pro svou nahrávku vybrali deset, které nejlépe „slušely” dechovému ansámblu. Volba dechů má hlubokou logiku: Mahlerův hudební jazyk byl v dětství utvářen mj. jihlavskou posádkovou kapelou, kterou často slýchával. Jeho hudba je vojenskými motivy doslova protkaná a dechové nástroje zde dostávají prominentní funkci. Komorní aranžmá na nové nahrávce ukazuje zajímavou cestu mezi klavírní a orchestrální verzí a dává vyniknout barevnosti i intimitě Mahlerových písní.
Mahlerovy písně v nečekané barevnosti i intimitě